Nikad cirkus otici nece

Ovaj zivot je postao cirkus karaktera. Nekada smo imali u cirkusu male, dlakave ljude sa abnormalnim udovima i neverovatnim sposobnostima a danas imamo ljude sa malim mozgovima i neverovatnim sposobnostima da zaobidju moralno i ispravno.
Da se razumemo, ne mislim o moralu i ispravnosti po nekom apostolu vec ovaj narodni moral, ovaj obicni prosti moral. Vekovima unazad shvatili smo da se ne mozemo pridrzavati svih zapovesti slepo a i da krugove pakla veoma tesko mozemo izbeci, pa smo se poceli baviti varijacijama na temu.

Danas se vise ne bavimo varijacijama nego gazimo preko svega a da nam ni dah ne zastane. Zivimo u svetu gde se apsolutno svi bave sponzorusama i prostitutkama, i to nam je ,najmiliji moji, najveci problem. Znaci, funckionisemo po principu ‘Ubica Luke Jovanovica je osudjen na 4 i po godine zatvora, sram ih bilo, ali bre znate li koliko Stanija uzima za noc?!’ i to je prava slika sveta danasnjice. Umesto da se bavimo konkretnim problemima mi cemo tupiti o moralu i pravoslavlju dok god mozemo. Irinej ‘oce u rat za Kosovo a koga boli dupe sto je covek koji je silovao svoje dete osudjen samo na 12godina zatvora i koga boli dupe sto ce ubica male Tijane jednoga dana izaci iz zatvora..ajmo mi da vidimo da li imamo zenske nazive za profesije – to je ono najbitnije.

Je l vam muka vise od toga? Meni jeste i fizicki i psihicki. Najvise mi je muka od cinjenice da zivimo u toliko homogenoj sredini da mi bukvalno ne mozemo nista da promenimo. Mozemo da se trudimo, da saljemo zahteve, da se trtimo kol’ko hocemo – to mozemo! Niko nam to ne moze zabraniti, ali ko ce onome sto je coveka usmrtio kolima da ulije savest? Ko ce da nauci onu budalu da ne treba da ubije komsije zbog musmule? Eeeeej, musmule! Ko ce da depresivnom detetu da pokaze da postoji bolje sutra? Za to se ne salje zahtev, za to se ne pise kazna…to se uci od pelena, od prve reci. To mogu da nas nauce svi oni bolji ljudi koji ne posalju sve u pm ako je predugacak red za kasu.

Kada sam isla u osnovnu postojao je dezurni siledzija i 70% djaka je traumirao, naravno i mene i dugo sam se secala svih ruznih reci i budalastina koje je izgovorio..medjutim, danas sam se setila jednog dramskog takmicenja osnovnih skola i toga kako smo se tih dana takmicenja zapravo druzili. Toga sam se tek danas setila i onda sam shvatila da niko nije 100% los ili zloban, do svakog postoji put ako ste dovoljno strpljivi. Naravno on je dosta los i nakon takmicenja vratio se svom starom pozivu, nista strasno i cudno mada makar je bio iskren u tome. Bio je iskren i tih dana u pozoristu a i posle toga, dosledan sebi i ne bas ali iskren da. Ali nije bio strasan kao ove danasnje siledzije, sve se svodilo na obicne uvrede cak i bez puno uvreda.
Ove danasnje skolske siledzije vise podsecaju na zatvorske siledzije. To je neko sisanje, polivanje varikinom, lomljenje nogu …neverovatna stvar da ona deca koja su zlostavljala malog Aleksu nisu u popravnom domu. Ljudi mojiii, pa ako su bili u stanju da ga tako zlostavljaju u 5-6.razredu sta ce raditi kad porastu? Da li iko shvata da se psihopate i sociopate radjaju? Cekamo li to da porastu u neke nove ‘Tijanine ubice’?

Foliranti jedni, hocete li prestati da se borite za cirilicu i da pocnete da se borite za to da sutra imamo cime da se pohvalimo na cirilici? Ili cemo samo da se bavimo time ko vara muza, da li je pala na dobra kola ili sat i da li je dala prve noci? Stidite se malo sebe, pronadjite savest negde kod sebe… Oooo Boze, u kako uzasan svet rastemo.

Једно мишљење на „Nikad cirkus otici nece

  1. Bojim se da su „operisani“ od savesti, a kako se odavno zna da „S glave riba smrdi“, jedino se stvari mogu popraviti ako se ceo sistem promeni… ali njegovi glavni predstavnici sami od sebe sigurno ne bi odustali od svile i kadife i svega sto dobijaju od svojih pozicija.
    Dobra su zapazanja. Stanje je stvarno lose, ali je tesko biti optimista. Jedino da se pocnu udruzivati oni koji ovako kao ti i pisu i/ili misle (ako i ne zapisuju).
    Evo malo razonode na iste teme:
    https://noviinternet1987.wordpress.com/2015/11/13/kako-je-mmf-hteo-da-me-predje-i-kako-se-zaebao-and-some-other-stories/

Оставите одговор

